logosticky-logologologo
  • Overview
    • Our Values
      • As we navigate the oceans with our clients, we take pride to be innovative and at the same time remain strongly attached to our core values.
    • Our Competencies
      • Since 1996, we have been providing value-added services to our customers via our offices in Turkey and across the world through our qualified experts as well as innovative business models and cutting-edge digital solutions.
    • Our Board of Directors
      • With our experienced and dedicated senior staff and teams, we aspire to be beneficial to the society and we want to create sustainable added value.
    • Our Journey
      • In 1996, we set sail on a small boat. Today, we are navigating the ocean with the goal of creating sustainable added value on a global scale while sticking firmly to our core values.
  • Our Solutions
    • COMPLIANCE
      • Tax-Audit
      • Legislation- Risk and Process Management
      • Technical Payroll and Personnel Incentive Solutions
      • Financial Consultancy and Accounting Solutions
      • Patent Applications and Process Management
    • Consultancys
      • Tax Consultancy
      • Legislation and Risk Management Consultancy
      • R&D and Innovation Management
      • National & International Fund Resources Management
      • Patent Valuation and Commercialization
      • M&A and Corporate Finance Consultancy
    • Globalization
      • Localization
      • Market Research Report
      • Business Development
      • Incentives and Grants for Turkey and Target Countries
      • M&A (Mergers and Acquisitions)
      • Global Health Sector Opportunities
    • Our Digital Solutions
      • Online Consulting
      • eDanışman
      • Argera
      • Arge Finans
      • Advantage Compass
      • Ask About R & D
      • SİBA
      • Wecover
  • Library
    • Training and Events
    • V-Blog
    • Guidelines
    • Newsletter
    • Articles
  • Career
    • Our HR Strategy
    • Become a Team Member
  • Contact Us
  • Online Payment
  • Dil
    • TR
    • EN
ARGERA YENİ MODÜLÜ İLE HİZMETİNİZDE!
5 May 2020
7226 SAYILI KANUN KAPSAMINDA 30.04.2020 TARİHİNE KADAR DURDURULAN YARGILAMA SÜRELERİ CUMHURBAŞKANI KARARIYLA 15.06.2020 TARİHİNE KADAR UZATILDI
5 May 2020
5 May 2020

Sistem Global Danışmanlık ve Impulso Advisors, Covid-19’un KOBİ’lere etkilerini gözler önüne seren bir anket düzenledi. Anket sonucuna göre KOBİ’ler hizmet sunmaya devam etmek istiyor ve istihdamı da korumakta kararlı.

Sistem Global Danışmanlık, strateji ve yönetim danışmanlığı alanında faaliyet gösteren Impulso Advisors firmasıyla birlikte KOBİ’lerin Covid-19 sonrası durumunu konu alan bir anket düzenledi. “COVID-19 Döneminde Şirket Yönetimi Araştırması’nın sonuçları, KOBİ’lerin güç şartlarda hayatta kalmak için mücadele ettiğini ortaya koydu.

75 firma ve kişi ile online ortamda yapılan anket, üretim ve hizmet sektörü ağırlıklı olarak gerçekleştirildi. COVID-19 sonrası her 4 firmadan birinin faaliyetlerinin durma noktasına geldiğinin ortaya çıktığı ankette, katılımcı firmaların yarısının bu durumdan kısmen etkilendiği anlaşıldı.

Sistem Global Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Karslıoğlu, güç yaşam koşullarına rağmen işletmelerin ayakta kalmak için direnç gösterdiğini belirterek, “Salgının etkilerini en aza indirmek için alınan tedbirlerin bir pansuman olduğunu düşünüyorum. Finansal esaslı rahatlama tedbirlerinin kalıcı olması için yapısal tedbirlere ağırlık verilmesi gerekir. Özellikle KOBİ’lerin birbirleriyle çok sıkı ve farklı boyutlarda ticarete özendirilmesi gerekir” dedi.

Impulso Advisors Kurucu Ortağı Osman Aytaman ise raporun öne çıkan sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “Firmalar, tedarik süreçlerinde aksaklıklar yaşıyor ve alınan kısmi tedbirlerden etkileniyor. Aynı zamanda kira, kredi gibi yükümlüklerini yerine getirmeye ve istihdamı korumaya çalışırken; tahsilat ile ilgili yaşanan sorunlar, firmaların finansal güçlerini olumsuz yönde etkiliyor. Firmalar, bu durum karşısında müşteri stratejilerini güncelleyerek, alacak, bölge ve sektör risklerine göre sınıflandırarak yeni yaklaşımlar geliştirdiklerini belirtiyor. COVID-19 etkisinde dönüşen iş dünyasında yerlerini sağlama almak için firmaların, yakın gelecekte stratejilerini tekrar gözden geçirmeleri, faaliyet modellerini ve finansal yapılarını yeniden yapılandırmaları gerekiyor.”

Raporda, katılımcı firmaların %28’i içinde bulundukları durumu finansal açıdan sadece 3 ay, %19’u ise 6 ay daha sürdürebileceklerini belirtmiştir. Firmaların yatırım planları sorulduğunda, %64’ünün bu dönemde yatırımlarını ertelediği veya durdurduğu, %22’sinin yatırımlarına devam ettiği, %8’inin ise yatırımlarını hızlandırma kararı aldığı görülmektedir.

Raporda, faaliyetlerini sürdüren firmaların çalışanlarının sağlığı ve güvenliği için dezenfektan ve maske kullanımını sıklaştırdığı, uygun pozisyonlar için evden çalışma uygulamasına geçtiği belirtilmektedir. Çalışan motivasyonunun olumsuz etkilendiği bu dönemde firmalar, çalışanlarıyla daha düzenli görüşmeler yapmakta, çocuk bakımı için esnek saat uygulamaları, erzak yardımı gibi geleneksel desteklerin yanı sıra, sosyal medya paylaşımları, psikolojik danışmanlık desteği ve ücretsiz uygulamalara erişim gibi çözümlerle de pozitif etki yaratmaya çalışmaktadır.

Rapora göre; gelecekte, firmaların faaliyetlerinin sürdürülebilirliğini sağlamakta alternatif/mobil çalışma iş modelleri ve iş güvenliğinin daha fazla öne çıkacağını öngörülüyor. Uzaktan çalışma ve sağlık tedbirleri gibi yeni yaklaşımların iş dünyasının yeni normali haline geleceği ve çalışma koşullarının kapsamlı şekilde değişeceği de kayıt altına alınıyor.

İlgili ankete ulaşmak için tıklayınız.

Bilgiyi tecrübe ile güce dönüştürüyoruz…

Share

Related posts

27 May 2020

TEKNOKENT FİRMALARININ VE AR-GE / TASARIM MERKEZLERİNİN UZAKTAN ÇALIŞABİLMELERİ İÇİN YENİ VE ÖNEMLİ KARAR


Read more
6 May 2020

Vergi, Mevzuat ve Teşvik Bakış Açısı ile: Covid-19 Süreci Şirketinizde Nasıl Yönetilmeli? ONLINE Olarak Yanınızdayız!


Read more
27 April 2020

COVID-19’DAN ETKİLENEN KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ HAKKINDA İDARE’YE BAŞVURU


Read more

Related Links    Privacy Policy    Protection of Personal Data    Legal    Contact Us

© 2020 SG. All Rights Reserved. by EY08
This website uses cookies to improve your experience, but you can disable it if you wish.Privacy PolicyACCEPT
Privacy Policy & GDPR

Çerezlere Genel Bakış

This website uses cookies to improve your experience while browsing the website. Of these cookies, cookies that are categorized as necessary are stored in your browser as they are necessary for the basic functions of the website to work. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your permission. You also have the option to disable these cookies. However, disabling some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

The necessary cookies are absolutely necessary for the website to function properly. This category only includes cookies that provide the basic functions and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Cookies that are not particularly necessary for web-based work, and especially analysis, advertisements, rechargeable embedded content are used. You must obtain the necessary consent before operating these cookies on your website.