logosticky-logologologo
  • Overview
    • Our Values
      • As we navigate the oceans with our clients, we take pride to be innovative and at the same time remain strongly attached to our core values.
    • Our Competencies
      • Since 1996, we have been providing value-added services to our customers via our offices in Turkey and across the world through our qualified experts as well as innovative business models and cutting-edge digital solutions.
    • Our Board of Directors
      • With our experienced and dedicated senior staff and teams, we aspire to be beneficial to the society and we want to create sustainable added value.
    • Our Journey
      • In 1996, we set sail on a small boat. Today, we are navigating the ocean with the goal of creating sustainable added value on a global scale while sticking firmly to our core values.
  • Our Solutions
    • COMPLIANCE
      • Tax-Audit
      • Legislation- Risk and Process Management
      • Technical Payroll and Personnel Incentive Solutions
      • Financial Consultancy and Accounting Solutions
      • Patent Applications and Process Management
    • Consultancys
      • Tax Consultancy
      • Legislation and Risk Management Consultancy
      • R&D and Innovation Management
      • National & International Fund Resources Management
      • Patent Valuation and Commercialization
      • M&A and Corporate Finance Consultancy
    • Globalization
      • Localization
      • Market Research Report
      • Business Development
      • Incentives and Grants for Turkey and Target Countries
      • M&A (Mergers and Acquisitions)
      • Global Health Sector Opportunities
    • Our Digital Solutions
      • Online Consulting
      • eDanışman
      • Argera
      • Arge Finans
      • Advantage Compass
      • Ask About R & D
      • SİBA
      • Wecover
  • Library
    • Training and Events
    • V-Blog
    • Guidelines
    • Newsletter
    • Articles
  • Career
    • Our HR Strategy
    • Become a Team Member
  • Contact Us
  • Online Payment
  • Dil
    • TR
    • EN
7244 SAYILI YENİ KORONAVİRÜS (COVID-19) SALGINININ EKONOMİK VE SOSYAL HAYATA ETKİLERİNİN AZALTILMASI HAKKINDA KANUN İLE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN İLE İŞ HUKUKU ALANINDA YENİ DÜZENLEMELER GETİRİLDİ
17 April 2020
EKOSİSTEM KONUŞMALARI 1: DR. UMUT EKMEKÇİ İLE FIRTINADA HAYATTA KALMAK, DÖNÜŞÜM VE İNOVASYON KONUŞUYORUZ!
17 April 2020
17 April 2020

7244 SAYILI YENİ KORONAVİRÜS (COVID-19) SALGINININ EKONOMİK VE SOSYAL HAYATA ETKİLERİNİN AZALTILMASI HAKKINDA KANUN İLE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN İLE

ŞİRKETLERİN KÂR PAYI DAĞITIMI 30/09/2020 TARİHİNE KADAR SINIRLANDI!

17.04.2020 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 7244 Sayılı Yeni Koronavirüs (Covıd-19) Salgınının Ekonomik Ve Sosyal Hayata Etkilerinin Azaltılması Hakkında Kanun İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na (TTK) eklenen Geçici 13’üncü madde ile sermaye şirketlerinin 30/09/2020 tarihine kadar 2019 yılı net dönem kârının yalnızca % 25’inin dağıtımına karar verilebileceği ve geçmiş yıl kârı ile serbest yedek akçelerin dağıtıma konu edilemeyeceği düzenlenmiştir. Yine aynı madde ile Cumhurbaşkanı’na bu süreyi 3 ay uzatma ya da kısaltma yetkisi verilmiştir.

Son günlerde TBMM’de görüşülmekte olan Torba Kanun tasarısı ile 6102 sayılı TTK’da bazı farklı değişiklikler yapılması da gündemdeydi. Bu değişiklikler arasında genel kurul toplantılarının her faaliyet dönemi sonundan itibaren üç aylık süre içinde yapılacağına TTK’nın 409’uncu maddesinde yer alan üç aylık sürenin beş ay olarak değiştirilmesi ve beş aylık sürenin sonuna kadar olağan genel kurul toplantısına çağırmayan anonim şirket yönetim kurulu üyeleri ile limited şirket müdürleri dörtbin Türk Lirası idari para cezası verilmesi de yer almaktaydı. Ancak 7244 sayılı Torba Kanun’da bu düzenlemelere yer verilmemiştir.

7244 sayılı Torba Kanun’da 6102 sayılı TTK’ya eklenen Geçici 13’üncü maddenin gerekçesinde, COVID-19 salgınının ekonomi üzerindeki etkileri henüz net olarak ortaya konulamadığından, ihtiyatlılık politikası gereği olarak, şirket kaynaklarının nakit kar dağıtımı yapılmak suretiyle azaltılmaması, şirketlerin mevcut özkaynak yapılarının korunması ve ilave finansman ihtiyacının doğmamasının amaçlandığına yer verilmiştir. Bu amaçla 30/09/2020 tarihine kadar yapılacak kar dağıtımına ilişkin getirilen düzenleme şu şekildedir:

  • 2019 Yılı Net Dönem Kârının Yalnızca %25’inin Dağıtımına Karar Verilebilecek

Sermaye şirketlerinde, 30/09/2020 tarihine kadar 2019 yılı net dönem kârının yalnızca %25’inin (yüzde yirmibeşinin) dağıtımına karar verilebilir, geçmiş yıl kârları ve serbest yedek akçeler dağıtıma konu edilemez. Devlet, il özel idaresi, belediye, köy ile diğer kamu tüzel kişilerinin ve sermayesinin yüzde ellisinden fazlası kamuya ait fonların, doğrudan veya dolaylı olarak sermayesinin yüzde ellisinden fazlasına sahip olduğu şirketler istisna tutulmuş olup, bu şirketler hakkında bu fıkra hükmü uygulanmaz.

  • Genel Kurulca Yönetim Kuruluna Kâr Payı Avansı Dağıtımı Yetkisi Verilemeyecek

7244 sayılı Torba Kanun’da 6102 sayılı TTK’ya eklenen Geçici 13’üncü madde uyarınca genel kurul tarafından yönetim kuruluna kâr payı avansı dağıtımı yetkisi verilemez. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan 09/08/2012 tarihli ve 28379 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Kâr Payı Avansı Dağıtımı Hakkında Tebliğ” hükümlerine göre hesaplanan kar payı avansının dağıtımı için Torba Kanun’da yer alan düzenleme uyarınca 30/09/2020 tarihine kadar yönetim kuruluna yetki verilemeyecektir.

  • Kar Payı Dağıtımına Karar Verilmişse %25’i Aşan Kısma İlişkin Ödemeler Ertelenecek

Genel kurulca 2019 yılı hesap dönemine ilişkin kâr payı dağıtımı kararı alınmış ancak henüz pay sahiplerine ödeme yapılmamışsa veya kısmi ödeme yapılmışsa, 2019 yılı net dönem kârının yüzde yirmibeşini aşan kısma ilişkin ödemeler 30/09/2020 tarihine kadar ertelenir. Bu süreyi üç ay uzatmaya ve kısaltmaya Cumhurbaşkanı yetkilidir.

6102 sayılı TTK’ya eklenen Geçici 13’üncü maddede yer verilen 30/09/2020 tarihine kadarki bu süreleri üç ay uzatmaya ve kısaltmaya Cumhurbaşkanı yetkilidir. Bu maddenin kapsamına giren sermaye şirketlerine ilişkin istisnalar ile uygulamaya dair usul ve esasları belirlemeye, Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşünü almak suretiyle Ticaret Bakanlığı yetkilidir. 7244 sayılı Torba Kanun 17.04.2020 tarihinde yayımlanmış ve bu düzenlemeler yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Share

Related posts

26 June 2020

AR-GE HUKUKU NEDİR? NEDEN GEREKLİDİR?


Read more
18 May 2020

KAR PAYI DAĞITIMINA SINIRLAMA GETİRİLDİ


Read more
6 May 2020

Vergi, Mevzuat ve Teşvik Bakış Açısı ile: Covid-19 Süreci Şirketinizde Nasıl Yönetilmeli? ONLINE Olarak Yanınızdayız!


Read more

Related Links    Privacy Policy    Protection of Personal Data    Legal    Contact Us

© 2020 SG. All Rights Reserved. by EY08
This website uses cookies to improve your experience, but you can disable it if you wish.Privacy PolicyACCEPT
Privacy Policy & GDPR

Çerezlere Genel Bakış

This website uses cookies to improve your experience while browsing the website. Of these cookies, cookies that are categorized as necessary are stored in your browser as they are necessary for the basic functions of the website to work. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your permission. You also have the option to disable these cookies. However, disabling some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

The necessary cookies are absolutely necessary for the website to function properly. This category only includes cookies that provide the basic functions and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Cookies that are not particularly necessary for web-based work, and especially analysis, advertisements, rechargeable embedded content are used. You must obtain the necessary consent before operating these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT