logosticky-logologologo
  • Overview
    • Our Values
      • As we navigate the oceans with our clients, we take pride to be innovative and at the same time remain strongly attached to our core values.
    • Our Competencies
      • Since 1996, we have been providing value-added services to our customers via our offices in Turkey and across the world through our qualified experts as well as innovative business models and cutting-edge digital solutions.
    • Our Board of Directors
      • With our experienced and dedicated senior staff and teams, we aspire to be beneficial to the society and we want to create sustainable added value.
    • Our Journey
      • In 1996, we set sail on a small boat. Today, we are navigating the ocean with the goal of creating sustainable added value on a global scale while sticking firmly to our core values.
  • Our Solutions
    • COMPLIANCE
      • Tax-Audit
      • Legislation- Risk and Process Management
      • Technical Payroll and Personnel Incentive Solutions
      • Financial Consultancy and Accounting Solutions
      • Patent Applications and Process Management
    • Consultancys
      • Tax Consultancy
      • Legislation and Risk Management Consultancy
      • R&D and Innovation Management
      • National & International Fund Resources Management
      • Patent Valuation and Commercialization
      • M&A and Corporate Finance Consultancy
    • Globalization
      • Localization
      • Market Research Report
      • Business Development
      • Incentives and Grants for Turkey and Target Countries
      • M&A (Mergers and Acquisitions)
      • Global Health Sector Opportunities
    • Our Digital Solutions
      • Online Consulting
      • eDanışman
      • Argera
      • Arge Finans
      • Advantage Compass
      • Ask About R & D
      • SİBA
      • Wecover
  • Library
    • Training and Events
    • V-Blog
    • Guidelines
    • Newsletter
    • Articles
  • Career
    • Our HR Strategy
    • Become a Team Member
  • Contact Us
  • Online Payment
  • Dil
    • TR
    • EN
TÜRK PATENT VE MARKA KURUMU NEZDİNDE TANINMIŞ MARKA UYGULAMASI VE ÖNEMİ
6 April 2020
PATENTE DAYALI VERGİ İSTİSNASI
6 April 2020
6 April 2020

2018 yılında Dünyanın En Değerli 100 Markası için yapılan çalışmada incelenmeye değer pek çok konu çıkmıştı karşımıza. Örneğin;

  • 100 markanın toplam marka değeri bir önceki yıla göre %21 artarak 4,4 trilyon dolara ulaşmış, 748 milyar dolarlık bir artış anlamına gelen bu oran, son 10 yılda görülen en yüksek artış olmuştu.
  • Teknoloji markalarının ilk 100 içindeki toplam marka değeri oransal olarak 2006’da %37’den 2018’de %56’ya çıkmıştı.
  • 2006 yılında ilk 10’da yer alan firmaların 4 tanesi teknoloji/ teknolojiyle bağlantılı firmalarken, 2018’e geldiğimizde ilk 10’da yer alan firmaların 2’si hariç hepsi teknoloji sektöründe faaliyet gösteren firmalar olmuştu.

2019, tüketici beklentilerinin arttığı, kategoriler arasındaki sınırların erozyona uğradığı, jeopolitik karmaşaların yaşandığı bir yıl olmuştur. Ancak tüm bu şartlar altında ilk 100 marka değerinin toplamı bir önceki yıla göre %7 artmış ve bu artışla küresel milli gelir artışından daha yüksek bir artış sağlanmıştır.

Dünyanın En Değerli 100 Markası için yapılan çalışmanın 2019 yılında ortaya koyduğu verilere bakalım şimdi…

  1. İlk 10’da yer alan firmalarda 2018’e göre bir farklılık yok ancak sıralama değişmiş.

C:\Users\Sinem\Desktop\Sistem\Makale\Dünyanın En Değerli Marka Çalışması\2019_Görsel.docx-1.jpg

C:\Users\Sinem\Desktop\Sistem\Makale\Dünyanın En Değerli Marka Çalışması\2019_İlk 10.PNG

2019’da ilk 10’da yer alan markalar ve marka değerleri (Milyar $)

2. İlk 100’deki global marka değeri toplamı 2018’de 4.4 trilyon dolardan 2019’da 4.7 trilyon dolara yükselmiştir.

3. Marka değerinde en çok artış görülen ilk 3 sektör 2018’de PERAKENDE (%35), SİGORTA (%34) ve TEKNOLOJİ (%25) olurken, 2019’da LÜKS TÜKETİM (%29), PERAKENDE (%25) ve SİGORTA (%15) olmuştur. Değer artışlarındaki azalma da dikkat çekicidir.

4. 2018’de ilk 100’e ilk defa giren 8 markadan sadece 1’i (Instagram) 2019’da ise 9 markadan 4’ü teknoloji (Xiaomi, Dell Technologies, XBOX, TATA Consultancy Services) kategorisinde yer almaktadır.

5. 2019’da bir önceki yıla göre değeri en çok yükselen markalar şunlar olmuştur:

C:\Users\Sinem\Desktop\Sistem\Makale\Dünyanın En Değerli Marka Çalışması\newcomer.png

6. En değerli 100 marka içerisinde 2006 yılında sadece 1 Çin firması varken, 2019’da 15 Çin markası bu listeye girebilmiştir.

7. Amazon bu yıl birinciliği, 2007’den beri sürekli kendi aralarında paylaşan Google ve Apple’a bırakmamıştır. 2019’da bir önceki yıla göre % 52’lik artışla 315.5 milyar $’lık bir marka değeri ortaya koymuştur.

C:\Users\Sinem\Desktop\Sistem\Makale\Dünyanın En Değerli Marka Çalışması\Birinciler.GIF

SONUÇ

2018 verilerine bakıp söylediğimiz şeylerin çoğu bu yıl da geçerliliğini şiddetini artırarak devam ettirmektedir. Yani teknoloji odaklı pazarlama faaliyetlerinde bulunan ve tüketicileri yaptıkları her şeyin merkezine koyan firmalar (Amazon gibi) marka değerini de artırmaktadır. Ayrıca 2019’da markaların gezegen ve insan sağlığı konusunda daha duyarlı davrandıkları görülmektedir. Markaların etik davranışlarının da marka değerlerini yükselttiğini söyleyebiliriz.

Son tahlilde; yapılan her küresel çalışmada geleneksel markaların değişimine yol açan dijital odaklı tüketici markalarına tüketicinin yoğun ilgisi ve iltifatı bariz şekilde ortaya konmaktadır. Bu değişim; mevcut marka oluşturma modellerini de tehdit etmektedir. Geçen yüzyılın yavaş hareket eden petrol tankerleri (yani geleneksel/hantal şirketleri), yeni nesil start-up’lara bu kadar yerleşmiş olan yıkıcı düşünce türünü içselleştirmekte zorlanmaktadırlar. Geleneksel markaların ölümü ya da ya da yaptıkları radikal değişiklikler; e-ticaret, üyelik hizmetleri ile şeffaflık ve daha iyi kalite için artan tüketici taleplerine ne kadar uyum sağlayıp sağlayamadıklarına bağlı hale gelmiştir. Dolayısıyla hayatta kalmak istiyorsan değiş, ya da öl!

Kaynak: BrandZ TOP 100 Most Valuable Global Brands, 2019. Çevrimiçi: http://www.millwardbrown.com/brandz/rankings-and-reports/top-global-brands/2019.

Share

Related posts

10 June 2020

ALAN ADI UYUŞMAZLIKLARI


Read more
6 April 2020

TÜRK PATENT VE MARKA KURUMU NEZDİNDE TANINMIŞ MARKA UYGULAMASI VE ÖNEMİ


Read more

Related Links    Privacy Policy    Protection of Personal Data    Legal    Contact Us

© 2020 SG. All Rights Reserved. by EY08
This website uses cookies to improve your experience, but you can disable it if you wish.Privacy PolicyACCEPT
Privacy Policy & GDPR

Çerezlere Genel Bakış

This website uses cookies to improve your experience while browsing the website. Of these cookies, cookies that are categorized as necessary are stored in your browser as they are necessary for the basic functions of the website to work. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your permission. You also have the option to disable these cookies. However, disabling some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

The necessary cookies are absolutely necessary for the website to function properly. This category only includes cookies that provide the basic functions and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Cookies that are not particularly necessary for web-based work, and especially analysis, advertisements, rechargeable embedded content are used. You must obtain the necessary consent before operating these cookies on your website.